Mogao bih ovu temu otvoriti pompozno, riječima "Evo nas na kraju još jedne glazbene godine" ili sličnom idiotarijom, no zapravo ju pokrećem iz dva razloga:
1. volim top liste
2. kad vidim što su Pitchfork i slični portali stavili među najbolja ostvarenja godine, počinjem sumnjati u dobar ukus ljudi koji slušaju glazbe...zato me živo zanima kakve će liste sastaviti naši forumaši, jer toplo se nadam da zdrave pameti i dalje ima, tj. da postoje ljudi koji ne bi na prvo mjesto stavili novi album Kenje Zapada, koji je odlučio prozboriti dvije-tri pametne o stanju u svijetu
ok, dosta laprdanja....evo kratkih pravila igre:
- poželjna je jedna do dvije rečenice kao objašnjenje zašto vam je baš taj i taj album najbolji ili drugi, treći, deseti po redu.
- nema ograničenja kod nabrajanja, no top 10 je lakše i zanimljivije čitati nego top 150
- slikice nisu obavezne, ali su poželjne (pogotovo kod albuma br. 1)-ima lijepih covera koji mogu zainteresirati ljude za nekog izvođača
evo, to je to...a evo i moje liste za početak:
10. Plan B - Defamation of Strickland Banks
-kvalitetan soul, odlično spojen sa hip-hop elementima. jaka produkcija, nekoliko vrhunskih stvari (moj favorit je "Prayin", po meni jedan od najboljih singlova godine)
9. Antony & the Johnsons - Swanlights
-možda nema jačinu njihovog najboljeg albuma ("I am bird now"), no i vrlo dobar uradak Hegartya i ekipe dovoljno je dobar da uđe među mojih top 10.
8. The Chieftains featuring Ry Cooder - San Patricio
-mješavina irskog i meksičkog melosa oplemenjena udjelom majstora Coodera garantira jedan poseban glazbeni doživljaj...obavezno preslušati bar 20 puta
7. Gil Scott Heron - I'm new here
-stari lisac je kombinaciji spoken worda i bluesa dodao malo elektronike u pozadinu i dobio origanalan i svjež, a opet izrazito osoban polusatni album. odlična glazba za opuštajuću šetnju prirodom...
6. Grinderman - Grinderman 2
-Cave i Ellis drmaju i na drugom albumu, koji je kao cjelina čak i suvisliji od prvijenca. žestok, prljav i cool...jackpot za sve ljubitelje divlje strane Nikole Špiljskog
5. Jonsi - Go
-ne mogu a da ga ne stavim u top 5...čovjek pjeva k'o anđeo, a cijeli album je jedna predivna bajka koja širi pozitivnu energiju. jedva čekam nove Sigure
4. Brian Ferry - Olympia / Sade - Soldier of love
-u ovom se slučaju nisam mogao odlučiti pa sam ova dva izvrsna albuma odlučio izjednačiti. Elegantni Ferry sve više odgovara mom uhu, a Sade je možda napravila i najbolji posao u karijeri...svaka čast jednom i drugom
3. The National - High Violet
-počeo sam ga pozornije slušati tjedan dana prije koncerta i do danas mi je toliko prirastao srcu da mogu mirne duše reći kako je ovo najkvalitetniji komad glazbe koji su ovi talentirani dečki iznjedrili. "Alligator" i "Boxer" bili su jako dobri, no "High violet" rastura... "I was carried to Ohio in a swarm of bees"
2. Dead Weather - Sea of cowards
-Jack White opet je nanjušio dobru stvar...kvragu, tog tipa treba poslati da traži zlato u mom selu, lukavi gad bi ga sigurno našao. uglavnom, albumčina i pol, sirova k'o biftek i dobra u svako doba dana. samo nek' oni i dalje tako lupaju, treba nam i toga pokraj te najezde indijanaca
i na prvom mjestu je......KANYE WEST! šalim se samo...no, i ovaj izbor će nekoga možda iznenaditi. uglavnom, najbolji album 2010. po mom ukusu je
eto, možda i nije neka revolucija od glazbe, no taj Flowers mi je sve draži i draži...milina ga je slušati (vjerujem da ženama i gledati), a svaka mu stvar još k tome ima užasno zaraznu melodiju. sve u svemu, album mi je savršeno legao i od svih na listi najviše sam ga puta preslušao i još mu se uvijek rado vratim-nikako da mi dosadi. kako da ga onda ne stavim na tron?
anyway, ja sam svoje rekao...ako sam bio predug, ispričavam se-pokušao sam maksimalno skratiti, pošto je bilo tu još izvođača i albuma (These New Puritans, Arcade Fire, Hot Chip, Tallest Man on Earth, Neil Young, Robert Plant...), no vrijedi biti ekonomičan i ne pretjerivati sa dužinom liste.
a sad je red na vama....navalite