Natrag   Forum.hr > Lifestyle > Stanovanje > Sam svoj majstor

Sam svoj majstor Radionica u kući

Zatvorena tema
 
Tematski alati Opcije prikaza
Old 10.12.2013., 14:16   #1801
Mozda ima jeftinijih i boljih kotlovaod vitoligno 100s ali ja u to nesto posebno ne vjerujem. Naime, ako ih i ima tesko da im nije potrebna dodatna modifikacija sto opet poskupljuje pricu. No, to i nije toliko bitno. Oni koji imaju Vitoligno svakako se moraju navici na isti... Ja sam u pocetku imao problem s ventilatorom koji je radio i na moj poziv servisa dosli su serviseri i videli da nije ispravno spojen i to je ispravljeno. U pocetku sam se kajao sto sam ga uopste ukupio, ne zboh novca nego zbog cinjenice da nisam bio zadovoljan radom ovlastenih servisera.
Jako su bitna suha drva i jako je bitno lozenje. To sam pazljivo citajuci ovaj forum shvatio nakon bar tri mjeseca gresaka u lozenje. Ako je lozenje ispravno katrana moze biti samo toliko da je tek pokrio lim u delu koji je kontakt s vodom za grijanje. Drugo, zadata temperatura kada se postigne, ventilator radi kako radi ali kada temperatura vode ili dimnih plinova padne na donju granicu ventilator prestaje s radom nakon odredjenog vremenskog intervala, do 30 minuta. Ako to ne funkcionise onda je sasvim sigurno nesto pogresno spojeno u elektronskom sklopu.
Dimitrije is offline  
Old 10.12.2013., 14:18   #1802
Quote:
mranderson kaže: Pogledaj post
vi (vitoligno i Truly) se prije svega morate prebaciti u 'pećikurce'
Vi se sa gospodinom pregračanom nemate kaj uspoređivati, nije da ja vas podcjenjujem, ali gospodin pregračan je 1000 milja ispred vas sa svojim iskustvom... ali to ne znači da ga vi ne možete dostići, pitati za savjet...

ovo 3 sata vrtnje ventilatora je isključivo vaša greška!
kako? pa za kog Boga naložite previše drva u vaše 'fensi' peći.
Ako baš želite taj žar ujutro, nije vam potrebno uopće dodavati nikakva drva na žar, nego je dovoljno imati 'nešto' žara navećer, i poslati kotao na spavanje, a ovo kaj vi napravite, je totalno bezveze! napunite kotao da može grijati cijelu ulicu, i onda mu uzmete sve uvjete za pravilan rad. Kaj ste s time dobili? pa razmislite malo. Imate vrući kotao, i frško nametanih cca 100L drva, koja su jako jako mrzla, sad si vi zamislite kaj bi bilo da kraj vas u krevet stavim 100L mrzlih drva, kak se bi osjećali? znam da je usporedba bezveze, ali je slikovita, i tako treba razmišljati. Navečer, eventualno, ako treba, staviti 2 suka i eto vam ujutro vašeg žara, naravno uz uvjet da kotao ide na spavanje...

o tome da ste kupili mačka u vreći, da kupili ste ga, nema tu, diskusije ako mene pitate, ima boljih, a jeftinijih kotlova. Ili ak vam je draže, nema kajanja poslije je-anja! vi imate 'šitolingo', niste jedini, i sad se naučite kako taj 'fensi' kotao voli da ga se mazi po guzi

Cijenjeni kolega Mranderson, previdjeli ste jedan sitan detalj, a to je da ja nemam tzv. "šitoligno", kako ste razigrano nazvali kotao o kojem raspravljamo.
Druga stvar - vjerojatno jeste u pravu glede mog (našeg) neiskustva u odnosu na kolegu Pregračana, ali mi nismo znanstvenici koji u laboratoriju ispituju režime rada kotla plaćenog 15-ak tisuća kuna nego njegovi korisnici koji od proizvođača očekuju, barem okvirni, opis logike regulacije kotla (kao što nudi Centrometal). Ako logika regulacije ne odgovara pjesničkoj s raznih viessmannovih prospekata, tipa "Njegova velika komora za punjenje drvima garantira dugotrajno sagorijevanje i duge intervale nadopunjavanja", onda oprostite, ali imam osjećaj da ljudi kupuju mačka u vreći. Ova rečenica piše u prospektu Vitoligna 100s. Ispravite me ako griješim, ali ja iz ove rečenice stječem dojam da se kupcu nudi kotao koji se može napuniti drvima i dopunjavati ga bez gašenja u dugim intervalima.
Vi, kolega, tvrdite da smo mi sami krivi što vjerujemo tvrdnjama proizvođača kotla ili ja negdje griješim?

Zadnje uređivanje Truly : 10.12.2013. at 14:23.
Truly is offline  
Old 10.12.2013., 14:22   #1803
Automatika na BioSolid kotlu je tvornički podešena da još vrti ventilator 2 sata od trenutka kad temperatura dimnih plinova padne ispod temperature vode u kotlu!
To sam odmah smanjio na 5 minuta
__________________
Ja govorim ono što kažem!
Lee Champa is offline  
Old 10.12.2013., 19:38   #1804
Ventilator

Quote:
Lee Champa kaže: Pogledaj post
Automatika na BioSolid kotlu je tvornički podešena da još vrti ventilator 2 sata od trenutka kad temperatura dimnih plinova padne ispod temperature vode u kotlu!
To sam odmah smanjio na 5 minuta
Bok

Manderson tvrdi da sam sam kriv sta ventilator vrti 3h nakon sta je kotao potpuno prazan i hladan,jer sam bacio previse drva!!!
Naravno da to nije razlog zasto elektronika gasi tako kasno ventilator..


Mozes rec dali za to postelat postoji kakav tajmer u elektronici,koj mozes rucno namjestat ili si stavio u seriju sa fazom termostat koji gasi ventiltor i rjesio problem ?

Zadnje uređivanje vitoligno : 10.12.2013. at 19:48.
vitoligno is offline  
Old 10.12.2013., 22:57   #1805
MGH

za forumasa koji je pito....
obzirom nema jos dimnjaka dobro je da uopce gori(na snimci plamen samo cudno zut,zapravo nijansiran sa plavim i ljubicastim)los spektar

Video:
http://www.youtube.com/watch?v=UwJR2...ature=youtu.be










Zadnje uređivanje Ivan majstor : 10.12.2013. at 23:02.
Ivan majstor is offline  
Old 11.12.2013., 05:51   #1806
MACOLA,

Taj žuti difuzni plamen je znak da nemaš razgradnju katrana u primarnoj fazi na monoksod i vodik, ili nemaš dovoljno zraka u primaru- ili ti je preniska temperatura primara , što je inače vezano jedno s drugim. Ali nema problema da stvar radi i tako samo mu daj više zraka kroz one rupe u šamotnoj cijevi, stavi neke cijevčice od inoxa u te rupe i pokušaj dovesti zrak dublje u taj plamen , jer ovako sa površine sa tom velikom mlaznicom ne možeš natjerati zrak u centar.
ramzay is offline  
Old 11.12.2013., 06:58   #1807
Quote:
vitoligno kaže: Pogledaj post
Evo jucer sam prvi put stavio kotao da radi preko noci...

Islo je ovako:

U 23h termostat u kuci prelazi na nocni rezim (16C),sto znaci da se cjelu noc pumpa grijanja ne pali...

Spremnik je u 23h bio pun do dna na 80-tak stupnjeva.
U kotlu ima zara i nesto drva,kotao premasuje zadanu vrijednost i posto vise nema oduzimanja topline,elektronika gasi ventilator,nakon sta su dimovi pali ispod 115C, ugasila se i pumpa kotla.
Cirkulacije kroz kotao vise nema,preostali zar dize temperaturu kotla.
Na 88C pali se pumpa kotla i sa vrelom vodom iz dna spremnika "hladi" kotao.
Cim tem padne na 87C,pumpa se izgasi.
Pumpa radi 30tak sec i onda miruje 50tak sec,taj ciklus se ponavalja do jutra.



Ovakve sulude kombinacije se ni ja ne usudim napraviti u labosu , ne znam čemu to sve, Stvar sa drvima i tvojim kotlom ima smisla sa dva spremnika topline spojena u seriju , kad je donja polovica drugog spremnika zadnja rezerva

Iz kreveta sam cuo paljenje i gasenje pumpe kotla,jer ima jos nesto zraka u sistemu pa pumpa zvecka.
Lezim i razmisljam u strahu ,sta ako voda od 85C sa dna spremnika ne bude dovoljna da ohladi uzareni kotao,i osluskujem paljenje i gasenje pumpe kotla.
Pri svakom paljenju pumpe, molim boga da se cim prije izgasi, jer to daje znak da je uspio ohladit kotao na 87C..



Opet se pitam zašto to radiš , zašto prvi lauf po noći , a nemaš nikakvo iskustvo, ja sd puštam u pogon jednu veću kotlovnicu sa kotlom kojeg ne poznam , sa spremnikom od 4000 litara , pa doživljavam svašta , ali to ne radim u ponoć



Znam da je kotao potencijalna bomba,i razmisljam sta ako nema vode u vodovodu za term zastitu,a prekotlacni ne bude dostatan da izbaci visak pare iz sistema!!

Kotao jest bomba , ako nisi provjerio sigurnosne sustave, kod prvog laufa. , Staviš manju količinu drva dovoljnu da zagrije sustav , ali ne i da ga peregrije i onda testiraš , simuliraš kvarove , ima vode nema vode u vodovodu , ima struje nema struje , napraviš listu testiranja i ako je sve po listi ok onda nije bomba u kući

Uglavnom svakih pola sata cjelu noc proveo sam u kotlovnici,jer nisam zelio imat ispod svog kreveta tinjajucu bombu


Na kraju price term.zastita se nije upalila,ali bi se upalila isti tren da je nestalo struje...

Pa sljedi pitanje
1)Dali su moguci uvjeti da je prekotlacni ne dostatan za odvođenje pare i da dođe do eksplozije?

Sve je moguće i da betonski blokovi teški par tona lete susjedu u dvorište i da nakon toga u novinama piše da su četniki opalili LUNU u Demerje.

U 7h krece pumpa grijanja (21C)..
problem nastaje sta pumpa grijanja vrti vodu izkljucivo kroz spremnik,tj ne haldi kotao,a kotao je jos uvijek u fazi 88C di svakih nekoliko sec pali p.grijanja..

Kotao mora spustit tem ispod podesene vrijednosti da bi poceo radit ventilator,a ja zelim nadopunit drva i otic na posao,ali nemgu otvarat vrata kad neznam sta me ceka nutra i elektronika nije dala znak za otvaranje vrata jer je tem na 88C!!
Sad zatvaram kuglasti na spremniku i guram vodu iz radijatora namjerno u kotao kako bih ga ohladio da se pojavi dozvola za otvaranje vrata.
Nakon nekog vremema tem kotla pada na 72C i ja otvaram vrata,a ono unutra pun kufer katrana,negdi se cak prelio po samotu i zacepio rupice od primara!!



NEMAM KOMENTARA osim što pišem velikim slovima




Kad se kotao ohladi moram vidit dali je izmjenjivac zasran,ako je, ovakvo lozenje ne dolazi u obzir..

2)Dali je normalno ovoliko puno katrana u lozistu i kako bi te vi rasporedili lozenja?

kod ovog kotla ne sviđa mi se paljenje iz nule,vrata trebaju biti otvorena dosta dugo,ako ih zatvorim prerano paljenje je neuspjesno...znaci treba bar 30min izgubit oko paljenja,zato sam i probo preci u rezim 0-24(rad preko noci)....



Moj savjet dok si još živ vrati se ti lijepo na ložu i batali se čorava posla , sama činjenica da si mijenjao patronu u Laddomatu sa 60 na 70 ili ne znam koju pokazuje da nebudeš dugo, pa to se ja ne usuđujem samo tako napraviti i ne radim to bez nekog velikog razloga .

Zadnje uređivanje ramzay : 11.12.2013. at 07:06.
ramzay is offline  
Old 11.12.2013., 08:33   #1808
re

Quote:
ramzay kaže: Pogledaj post
Moj savjet dok si još živ vrati se ti lijepo na ložu i batali se čorava posla , sama činjenica da si mijenjao patronu u Laddomatu sa 60 na 70 ili ne znam koju pokazuje da nebudeš dugo, pa to se ja ne usuđujem samo tako napraviti i ne radim to bez nekog velikog razloga .
Ovo je bio samo test,nastavljam potpaljivat svaki dan nanovo i to samo kad u spremniku ima "hladne" vode.

sama činjenica da si mijenjao patronu u Laddomatu sa 60 na 70 ili ne znam koju pokazuje da nebudeš dugo, pa to se ja ne usuđujem samo tako napraviti i ne radim to bez nekog velikog razloga

Mjenjao patronu sa 60 na 70 na VTC-u..

Sta si sa ovim zelio rec,zasto bi promjena patrone sa 60 na 70 bila opasna(viessmanservis inace preporuce ladomat 72C)?
Dajte malo detljnije opisite razlike između 60 i 70,i zasto dajete prednost 60?

Ja kad sam imao 60 nisam mogo punit spremnik preko 75 u konacnici,tek kad bi se spremnik zagrijo do dna, u drugom krugu mogao bi ic na 80tak..
Meni je cilj imat spremnik na cim vecoj tem,jer drugi dan mogu kucu duze grijat..

Zadnje uređivanje vitoligno : 11.12.2013. at 08:55.
vitoligno is offline  
Old 11.12.2013., 10:49   #1809
Našao sam prospekt za jaako dobar kotao. Bar tako izgleda na papiru
Idealne dimenzije prostora za drvo (560x407) i velik volumen (220 L).
Podaci mi se čine malko nestvarni . Ima li tko kakvih iskustava s
http://www.wvterm.si/hr/proizvodi-2/...-euro-30-50-kw
Vjerojatno nema s obzirom na cijenu Tako nešto bih volio al bez lambda sonde, turba, ksenon lampi i graijnih sjedala
Kakvi su Stadler kotlovi?

Zadnje uređivanje Curiosum : 11.12.2013. at 10:56.
Curiosum is offline  
Old 11.12.2013., 11:15   #1810
A znaš li ti koliko taj kotel košta???
Pri meni je LT sa 140L ložištem.
Zvon is offline  
Old 11.12.2013., 11:44   #1811
Znam. Zato sam i napisao komentar
Ovaj me zanima: http://www.wvterm.si/wp-content/uplo...adlermrmrs.pdf
Razmišljam da izbjegnem ove "pirolitičke" za svaki slučaj
Koji je to LT sa 140 L?
MRs 30 ima izgaranje kao Ultima II ali je ložište 60% veće pa mi je intaeresantan.
Bar tako stoji na papiru.
Curiosum is offline  
Old 11.12.2013., 12:58   #1812
ventilator

Quote:
Dimitrije kaže: Pogledaj post
Mozda ima jeftinijih i boljih kotlovaod vitoligno 100s ali ja u to nesto posebno ne vjerujem. Naime, ako ih i ima tesko da im nije potrebna dodatna modifikacija sto opet poskupljuje pricu. No, to i nije toliko bitno. Oni koji imaju Vitoligno svakako se moraju navici na isti... Ja sam u pocetku imao problem s ventilatorom koji je radio i na moj poziv servisa dosli su serviseri i videli da nije ispravno spojen i to je ispravljeno. U pocetku sam se kajao sto sam ga uopste ukupio, ne zboh novca nego zbog cinjenice da nisam bio zadovoljan radom ovlastenih servisera.
Jako su bitna suha drva i jako je bitno lozenje. To sam pazljivo citajuci ovaj forum shvatio nakon bar tri mjeseca gresaka u lozenje. Ako je lozenje ispravno katrana moze biti samo toliko da je tek pokrio lim u delu koji je kontakt s vodom za grijanje. Drugo, zadata temperatura kada se postigne, ventilator radi kako radi ali kada temperatura vode ili dimnih plinova padne na donju granicu ventilator prestaje s radom nakon odredjenog vremenskog intervala, do 30 minuta. Ako to ne funkcionise onda je sasvim sigurno nesto pogresno spojeno u elektronskom sklopu.

Drugo, zadata temperatura kada se postigne, ventilator radi kako radi ali kada temperatura vode ili dimnih plinova padne na donju granicuventilator prestaje s radom nakon odredjenog vremenskog intervala, do 30 minuta. Ako to ne funkcionise onda je sasvim sigurno nesto pogresno spojeno u elektronskom sklopu.

A koja je to donja granica temperature??!!Napisite tocno u stupanj.

Drva izgore pocne padat temperatura vode u kotlu,na 68C se upalila "ruka" i ventilator vrti jos 2,3h!!

Zovem u viessman,covjek kaze to se nemoze stelat,elektronika ima takvu logiku i to je to..
On meni kaze da se meni nesmije spustit voda u kotlu ispod zadane temperture ,nakon sta drva izgore,jer ventilator radi uvijek kad je tem kotla ispod zadane!!!
Pa jebote ja, naravno da ce se nakon nekog vremena tem vode u kotlu spustit na manje od zadanih 82C,kad nema izgaranja!!!!
Nas kad nece past ispod zadane?jedino kad nadrukam spremnik do dna na 85C i pustim zara,ko neki dan i molim boga da ne eksplodira.

Znajuci da da ljudi iz viessmana ne zele davat informacije krajnjim korisnicima(jer tako stite sebe),zovem ovlastenog servisera i kazem mu dajte to dođite rjesit picka mu materina platit cu kolko god treba..

Kasnije zove serviser i isto kaze kao i viessman,tebi nesto u "ladomatu" pusta hladnu vodu u kotao i zato ga ohladi ispod zadane tem i elektronika pali ventilator misleci nalozit vatru.I kaze zatvori klapnu bypass ladomata!!!!

Prvo ,nemam ladomat
drugo ,klapna ladomata se ne moze zatvorit,pa nije ladomat LTC
trece ladomat i sluzi tome da ohladi kota kroz taj bypass

Jedino rjesenje ja na salteru stavit na OFF,ali ako prerano ugasim palit ce se termicka..

PITANJE ZA G PREGRACANA.
KOLIKA JE TEMPERTURA KOTLA KAD SE IZGASI VENTILATOR?


ILI PREFORMULIRANO PITANJE,DALI VAM VENTILATOR RADI,KAD U KOTLU NEMA VISE DRVA A TEM KOTLA JE ISPOD ZADANE?
vitoligno is offline  
Old 11.12.2013., 19:26   #1813
Quote:
vitoligno kaže: Pogledaj post


Drugo, zadata temperatura kada se postigne, ventilator radi kako radi ali kada temperatura vode ili dimnih plinova padne na donju granicuventilator prestaje s radom nakon odredjenog vremenskog intervala, do 30 minuta. Ako to ne funkcionise onda je sasvim sigurno nesto pogresno spojeno u elektronskom sklopu.

A koja je to donja granica temperature??!!Napisite tocno u stupanj.

Drva izgore pocne padat temperatura vode u kotlu,na 68C se upalila "ruka" i ventilator vrti jos 2,3h!!

Zovem u viessman,covjek kaze to se nemoze stelat,elektronika ima takvu logiku i to je to..
On meni kaze da se meni nesmije spustit voda u kotlu ispod zadane temperture ,nakon sta drva izgore,jer ventilator radi uvijek kad je tem kotla ispod zadane!!!
Pa jebote ja, naravno da ce se nakon nekog vremena tem vode u kotlu spustit na manje od zadanih 82C,kad nema izgaranja!!!!
Nas kad nece past ispod zadane?jedino kad nadrukam spremnik do dna na 85C i pustim zara,ko neki dan i molim boga da ne eksplodira.

Znajuci da da ljudi iz viessmana ne zele davat informacije krajnjim korisnicima(jer tako stite sebe),zovem ovlastenog servisera i kazem mu dajte to dođite rjesit picka mu materina platit cu kolko god treba..

Kasnije zove serviser i isto kaze kao i viessman,tebi nesto u "ladomatu" pusta hladnu vodu u kotao i zato ga ohladi ispod zadane tem i elektronika pali ventilator misleci nalozit vatru.I kaze zatvori klapnu bypass ladomata!!!!

Prvo ,nemam ladomat
drugo ,klapna ladomata se ne moze zatvorit,pa nije ladomat LTC
trece ladomat i sluzi tome da ohladi kota kroz taj bypass

Jedino rjesenje ja na salteru stavit na OFF,ali ako prerano ugasim palit ce se termicka..

PITANJE ZA G PREGRACANA.
KOLIKA JE TEMPERTURA KOTLA KAD SE IZGASI VENTILATOR?


ILI PREFORMULIRANO PITANJE,DALI VAM VENTILATOR RADI,KAD U KOTLU NEMA VISE DRVA A TEM KOTLA JE ISPOD ZADANE?

Dakle, kada temperatura vode u kotlu počne da pada i dodje do 60 C pola sata poslije toga gasi se ventilator i kotlovska pumpa. Tada obično bude 57 C i sav taj proces je mnogo duzi ako je temperatura u spremniku 80c pa kotlovska pumpa vrti 1100 litara vode da je ohladi na 60 C. Da se to ne bi dešavalo ugradi se senzor dimnih plinova i kotlovska pumpa se gasi na temperaturi dimnih plinova od 110 C a ventilator nastavi raditi do 30 minuta. Kod mene je takva situacija. Ukoliko si nezadovoljan radom predstavništva ili servisera lijepo napišeš fax i pošalješ ga na http://www.viessmann.de/ i budi siguran da ćete zvati i iz predstavništva i serviseri i još će pitati koji je problem a neče se ponašati poput nadrogiranih ludaka.
Dimitrije is offline  
Old 11.12.2013., 19:34   #1814
#11816 Vitoligno Rad ventilatora isključivo ovisi o temperaturi vode u kotlu u odnosu na zadane temperature od strane korisnika. Drugi se parametri nažalost ne uvažavaju.
Govorimo o zadanim temperaturama. Na regulaciji FC1 postoje dvije temperature koje se podešavanju:
1. Gornnja zadana temperatura. Kada kotao dostigne zadanu gornju temperaturu (kod mene je podešena na 82C), smanji se broj okretaja ventilatora i ventilator nastoji raditi na održavanju gornje zadane temperature. Kada se temperatura podigne u kotlu iznad 90C, automatski se gasi ventilator (zaštita od pregrijavanja)

2. Donja zadana temperatura Podešava se varijabilno u odnosu na gornju zadanu temperaturu. Prema tvorničkim postavkama gornja je 85C, Donja 17K. Kod mene je donja podešena na 10. Ventilator uvijek radi u temperaturnom rasponu između gornje i donje zadane vrijednosti (konkretno kod mene će ventilator raditi uvijek kada je temperatura vode u kotlu između 72C i 82C. Opisao sam gore situaciju kada je iznad 82C. Kada temperatura kotla padne ispod 82, kotao pokušava podignuti temperaturu i podiže brzinu okretaja ventilatora.
Ako u ložištu ima drva, podignut će se temp. dimnih plinova, pokrenuti pumpa i ventilator će raditi dok ne dostigne gornju temperaturu a onda ide u opisani stand bay. Konkretno kod mene dva tri puta noću krene rad ventilatora. Na večer nabacim dva tri suka drva.
Ako u ložištu više nema drva, polako, ali vrlo polako ventilator će rashladiti kotao (u situaciji koju opisujem pumpa kotla miruje) i spustiti temperaturu vode u kotlu ispod donje granice (kod mene 72C). To može trajati i do dva sata, jer je kotao dobro izoliran i pun zagrijanog šamota. Kad padne temperatura na donju granicu tad će krenuti vrtiti ventilator punom snagom, na isti način kao i kod loženja, da bi u 30 minuta dostignuo donju zadanu vrijednost.
Ako ne uspije dignuti temperaturu kotla na (primjer 72C) u roku od 30 minuta, a neće ako nema više drva, zagasit će ventilator i dati signal za punjenje.

Tako funkcionira gašenje i paljenje ventilatora kod FC1 regulatora. Kako će tko najoptimalnije ložiti, neka odluči sam, uvažavajući upravljačku logiku kotla.

Zadnje uređivanje Pregračan : 11.12.2013. at 19:40.
Pregračan is offline  
Old 11.12.2013., 22:21   #1815
blaga retardacija

Quote:
Pregračan kaže: Pogledaj post
#11816 Vitoligno Rad ventilatora isključivo ovisi o temperaturi vode u kotlu u odnosu na zadane temperature od strane korisnika. Drugi se parametri nažalost ne uvažavaju.
Govorimo o zadanim temperaturama. Na regulaciji FC1 postoje dvije temperature koje se podešavanju:
1. Gornnja zadana temperatura. Kada kotao dostigne zadanu gornju temperaturu (kod mene je podešena na 82C), smanji se broj okretaja ventilatora i ventilator nastoji raditi na održavanju gornje zadane temperature. Kada se temperatura podigne u kotlu iznad 90C, automatski se gasi ventilator (zaštita od pregrijavanja)

2. Donja zadana temperatura Podešava se varijabilno u odnosu na gornju zadanu temperaturu. Prema tvorničkim postavkama gornja je 85C, Donja 17K. Kod mene je donja podešena na 10. Ventilator uvijek radi u temperaturnom rasponu između gornje i donje zadane vrijednosti (konkretno kod mene će ventilator raditi uvijek kada je temperatura vode u kotlu između 72C i 82C. Opisao sam gore situaciju kada je iznad 82C. Kada temperatura kotla padne ispod 82, kotao pokušava podignuti temperaturu i podiže brzinu okretaja ventilatora.
Ako u ložištu ima drva, podignut će se temp. dimnih plinova, pokrenuti pumpa i ventilator će raditi dok ne dostigne gornju temperaturu a onda ide u opisani stand bay. Konkretno kod mene dva tri puta noću krene rad ventilatora. Na večer nabacim dva tri suka drva.
Ako u ložištu više nema drva, polako, ali vrlo polako ventilator će rashladiti kotao (u situaciji koju opisujem pumpa kotla miruje) i spustiti temperaturu vode u kotlu ispod donje granice (kod mene 72C). To može trajati i do dva sata, jer je kotao dobro izoliran i pun zagrijanog šamota. Kad padne temperatura na donju granicu tad će krenuti vrtiti ventilator punom snagom, na isti način kao i kod loženja, da bi u 30 minuta dostignuo donju zadanu vrijednost.
Ako ne uspije dignuti temperaturu kotla na (primjer 72C) u roku od 30 minuta, a neće ako nema više drva, zagasit će ventilator i dati signal za punjenje.

Tako funkcionira gašenje i paljenje ventilatora kod FC1 regulatora. Kako će tko najoptimalnije ložiti, neka odluči sam, uvažavajući upravljačku logiku kotla.
To može trajati i do dva sata, jer je kotao dobro izoliran i pun zagrijanog šamota

Hvala Pregracan na detaljnom izvjestaju

Evo upravo o ovom ja govorim cjelo vrijeme...
Upravljanje ventilatorm je blago receno retardirano.(toga sam se bojao,nazalost nije greska nego je upravljanje u banani)

Ista stvar koda na klasicnom kotlu namjerno ostavljamo navecer samson otvoren kako bi se koto hladio u nebo!!!

Isto kao sta su viessman inzinjeri napravili retardirano upravljanje pumpom kotla,u kojem pumpa isprazni do jutra spremnik preko kotla(opisao Dimitrije).
U biti senzor dimnih plinova i proizveden je radi otklanjanja retardacije uprvaljanja pumpe kotla!!!

Fazu ventilatora bi trebalo spojit preko termostata koji ce prekidat na 100C dima.
Jedino neznam dali ce FC1 "skuzit" kad termostat skine fazu,da pad napona na ventilatoru nije ostvaren(preko povratnih informacija) i javljati Error ili blesat ili ulazit u neke opasne modove.
Drugo,u ventilator ide nula,uzemljenje i dvije faze(moduliran rad).Treba znat kako to ispravno spojit i prevarit FC1.


Lee champa je to odam rjesio,sa 2h vrcenja odma je prejebo na 5min..

Lee opisi kako si skratio vrijeme retardacije na 5min

Zadnje uređivanje vitoligno : 11.12.2013. at 22:29.
vitoligno is offline  
Old 11.12.2013., 22:38   #1816
Quote:
Curiosum kaže: Pogledaj post
Znam. Zato sam i napisao komentar
Ovaj me zanima: http://www.wvterm.si/wp-content/uplo...adlermrmrs.pdf
Razmišljam da izbjegnem ove "pirolitičke" za svaki slučaj
Koji je to LT sa 140 L?
MRs 30 ima izgaranje kao Ultima II ali je ložište 60% veće pa mi je intaeresantan.
Bar tako stoji na papiru.
MR više nije u proizvodnji (koliko ja znam).
Zvon is offline  
Old 12.12.2013., 12:14   #1817
To je loš znak Valjda nije dobar kad su ga izbacili.
Ima ih u prodaji.
Curiosum is offline  
Old 12.12.2013., 14:56   #1818
Test nestanka struje

Danas sam prvi put isprobo termicku zastitu.

Ventil se otvorio na 97C i pocela je teci voda kroz kotao.
Odrzavao je temperaturu kotla na 95C.

Isao sam pogledati koji intezitetom to tece,voda je lagano cjedila iz cjevi.

Ocekivao sam da ce voda krenut punim protokom kroz cjevi,onako kao kad otvoris slauf vode na full,ali islo je lagano.

Dali je to normalno da voda ide tako pomalo il bi trebala picit iz vodovoda punim gasom?

Test nestanka struje sam simuliro,jos bi mora simulirat nestanak vode tj otvarenja prekotlacnog ali za to moram jos skupit hrabrosti


( naguro sam dimove na 252C,mjereno na kucistu ventilatora,znaci unutar same cjevi bit ce i jos vise vjerovatno sam zasro izmjenjivac jer upute kazu da vitoligno radi na nazivnoj snagi na 210C,ali ko zna di oni to mjere!!??
inace svakih 15-20cm po dimnjaci tem dima drasticno pada!nevjerovatno kako to zeljezno koljeno skida temperaturu!!
Kad je na ventilatoru tih 252C ,20cm iznad na dimnjaci je 192C)
to je sve mjereno izvana laserom,sa velikom preciznoscu..

Zadnje uređivanje vitoligno : 12.12.2013. at 16:00.
vitoligno is offline  
Old 12.12.2013., 15:18   #1819
pozdrav momci!

upadam malo kao padobranac i iako me sram u temu o centralnom ulaziti s obicnom peci svejedno moram pitati jer vidim da se razumijete...

cime bih ja mogao mjeriti temperaturu dimnih plinova na svojoj obicnoj peci u kuci? (plamen amity) postoji li neki termometar koji bih ja fiksirao na dimovodne cijevi da je konstantno tamo ili samo da busim rupu pa mjerim onim termometrom za meso? sto mi je najbolja varijanta?

hvala unaprijed!
forumhrusername is offline  
Old 12.12.2013., 15:32   #1820
Greska u izracunu,losa drva ili?

Racunao sam malo preko ovih formula koje se vrte na forumu,koliko kW treba predat vodi da bi ju digli na zeljenu temperaturu.

I stalno vidim kako to u praksi nije bas tako ljepo i krasno kako racun kaze!!

U toku lozenja pumpa prema radijatorima iskljucena(puni se iskljucivo spremnik)
Spremnik 2000L
Pocetno stanje: 60C-40C-40C-38C
Nalozim tacno 27kg drva
Zavrsno stanje:72C-72C-64C-38C

drvo racunam po 3.5kW/kg

Po mojem okvirnom racunu,ispada kako trebam 30kg drva kako bi zagrijo 2000L vode sa 40C na 85C..

U praksi stalno treba vise drva za zeljnu temperaturu u spremniku nego sta racun govori.
Dali moja drva imaju manje kW ili je to u praksi inace malo drukcije?

Nabacite neku referentnu mjeru prema kojoj se mogu ravnat.
-Koliko treba kg drva(vlage 20%) da se 2000L digne sa 40C na 85C...

Zadnje uređivanje istinatrue : 12.12.2013. at 15:40.
istinatrue is offline  
Zatvorena tema



Kreni na podforum




Sva vremena su GMT +2. Trenutno vrijeme je: 12:34.