Natrag   Forum.hr > Kultura i zabava > Film

Film Art, cult and all that trash

Odgovor
 
Tematski alati Opcije prikaza
Old 01.02.2008., 15:39   #1
Belle de jour (1967)

Ponukana saznanjem kako njena poznanica Henriette vodi dvostruki život (uz onaj domaćice ona je i prostitutka, zaposlena u javnoj kući), te kako je njen suprug prije nego što ju je upoznao povremeno posjećivao javnu kuću, a i obiteljski prijatelj Husson još uvijek posjećuje takva mjesta., Séverine (Catherine Deneuve) će se zaintrigirati idejom prostitucije, idejom da spava s potpunim strancima; jer ona je emocionalna oskaćena žena koja se boji intimnosti sa svojim suprugom, seksualno zlostavljana u djetinjstvu, i muči ju stalni osjećaj krivnje. To će ju odvesti u svijet prostitucije u kojem će se ona dobro uklopiti, sve dok ne bude ugrožena njena anonimnost i dok jedna od mušterija ne razvije opsesivnu potrebu za njom., a rasplet će se pak odvijati logikom sna: ona uklanja uljeza, i izmjenjuje stvarnost u vrlo dvojbenom kraju filma. Pritom će motiv kočije koja se svako toliko pojavljuje u filmu s uvijek istim kočijašima, zajedno s napuštenim invalidskim kolicima koje Pierrea zaokupe na ulici prije nego li će završiti u njima, ostaviti veliki upitnik što se stvarno dogodilo u ovom filmu ? (navodno ni sam Buñuel nije znao/nije htjeo reći što).
Ostaje nam da citiramo Nietzschea: „stvar koja postaje jasna prestaje nas se ticati“ i tada ovaj film ostaje svjež i provokativan i dan-danas, jedinstven primjer filmskog nadrealizma i mističnosti na filmskoj vrpci, ne prestaje intrigirati !

Ovo vrsno filmsko ostvarenje krasi (uz genijalno dovitljivu režiju) i izvrsna karakterizacija likova: od npr. Séverineine hinjene ljubavi prema Pierreu, njene zaintrigiranosti svijetom prostitucije, hladnoće, emocionalne osakaćenosti... zatim Pierreove zbunjenosti i dobroćudnosti., preko izvrsne karakterizacije ljigavog Marcela, kriminalca i vrlo problematičnog i opsesivnog tipa., do Hussonove prepredenosti i odmjerenosti jednog dokonog bogataša i ženskara...

Film započinje snimkom nekog parka u jesen kojim prolazi (iz daljine nadolazi) kočija s ciliktajućom zvonjavom (nekakvih zvončića ?!). U kočiji se voze žena (Catherine Deneuve) i muškarac (Jean Sorel) a kadar završava na krošnjama stabala u tom istom parku. Ovo će biti, kasnije će se pokazati, glavni motiv filma... Ne treba zaboraviti ni hipnotičara kojeg Renee (obiteljska prijateljica) spominje, koji može izvuči sve najmračnije tajne na površinu (pojedinčeve)... Sve ovo govori nam kako je riječ o jednom ingenioznom sadržaju filma...

Volio bih kada bi se malo podrobnije poraspravilo o ovome Buñuelovom vrhunskome ostvarenju, pritom su vaša viđenja i više nego dobrodošla...
Andrija Darkovski is offline  
Odgovori s citatom
Old 01.02.2008., 18:13   #2
A ja ga bas danas jaranu posudio, a sam ga nisam pogledao
Cop 223 is offline  
Odgovori s citatom
Old 02.02.2008., 01:36   #3
jedno je kad neki "epic movie" tikvani napišu jednu rečenicu punu grešaka u topicu "zadnji film", ali netko tko gleda Bressona i Bunuela te otvara temu o jednome od najvažnijih nadrealističkih ostvarenja uopće tako što napiše pristojan tekstić o istom, lijepo bi bilo da taj malo pripazi na pravopis.

Da ne bude "i onda je on, tako što bi htio zauzeo položaj iako. mu se nije daalo" i sličnih stvari.

Dobronamjerno govorim.


Film sam, u Bunuelovom ciklusu, imao prilike gledati na velikom tuškanačkom platnu, u vrijeme kad po prilici nisam gledao nijedan Bunuelov film već sam samo znao da je to "čovjek koji je s Dalijem napravio Andaluzijskog psa".
Nisam znao vrijednost "Ljepotice dana" niti sam znao što znači kadar, a što plan, no, ipak, maksimalno sam uživao u filmu, iskren ni ne shvaćajući, što je još gore, pola te radnje.
To bi ipak značilo da film valja, a šta bi dao da ga opet mogu na velikom platnu gledat, suvišno je objašnjavati.

Sve super, jedan izvrstan primjerak Bunuela.


p.s. sjećam se da sam naišao negdje na nekakve dobre eseje o filmu, pa ak se raspra otvori, budem to potražio malo po arhivi
Pacificist is offline  
Odgovori s citatom
Old 02.02.2008., 14:32   #4
Quote:
Pacificist kaže: Pogledaj post
jedno je kad neki "epic movie" tikvani napišu jednu rečenicu punu grešaka u topicu "zadnji film", ali netko tko gleda Bressona i Bunuela te otvara temu o jednome od najvažnijih nadrealističkih ostvarenja uopće tako što napiše pristojan tekstić o istom, lijepo bi bilo da taj malo pripazi na pravopis.

Da ne bude "i onda je on, tako što bi htio zauzeo položaj iako. mu se nije daalo" i sličnih stvari.

Dobronamjerno govorim.


Film sam, u Bunuelovom ciklusu, imao prilike gledati na velikom tuškanačkom platnu, u vrijeme kad po prilici nisam gledao nijedan Bunuelov film već sam samo znao da je to "čovjek koji je s Dalijem napravio Andaluzijskog psa".
Nisam znao vrijednost "Ljepotice dana" niti sam znao što znači kadar, a što plan, no, ipak, maksimalno sam uživao u filmu, iskren ni ne shvaćajući, što je još gore, pola te radnje.
To bi ipak značilo da film valja, a šta bi dao da ga opet mogu na velikom platnu gledat, suvišno je objašnjavati.

Sve super, jedan izvrstan primjerak Bunuela.


p.s. sjećam se da sam naišao negdje na nekakve dobre eseje o filmu, pa ak se raspra otvori, budem to potražio malo po arhivi
U pokušaju da zgusnem samu radnju filma, a da ne otkrijem baš sve, te da istim zaintrigiram one koji nisu gledali ovaj film i potaknem na raspravu one koji jesu, ja sam jedine pogr(j)eške učinio u zanosu pisanja, jedno č umjesto ć, i na dva mjesta pogrešan red riječi u rečenici. Ispričavam se zbog toga jer mi se inače ne događaju takve stvari, ali tekst sam prepravljao (opcijom edit) pa se eto zalomilo... ali dobro: bio si gord pa si mi to spočitnuo... sve u redu, nema veze...

Što se samog filma tiče spreman sam o njemu raspravljati do besvjesti, jer ne sjećam se kada me toliko zaokupila sama režija filma koja je u sklopu priče gotovo neprimjetna a toliko moćna, Buñuel se savršeno poigrava sa dinamičnom i statičnom kamerom podjednako, da ne spominjem kako izrezuje, tojest izostavlja po jedan fotogram kadra u prizoru sna gdje Pierre i Husson blatom gađaju Séverine (metoda kojom će se kasnije koristiti jedan drugi filmski nadrealist Jan Švankmajer, samo što će on animirati snimljenu stvarnost pokretnim fotografijama, njihovim spajanjem i reproduciranjem). U »Belle de jour« svi su glumci na visini zadatka što je rezultat vizije jednog velikog režisera kao što je Buñuel, jer uspio je stvoriti jednu ultimativno snoliku atmosferu kroz čitav film...
Andrija Darkovski is offline  
Odgovori s citatom
Old 02.02.2008., 14:37   #5
Catherine Deneuve je jako lijepa u tom filmu.
Skviki is offline  
Odgovori s citatom
Old 02.02.2008., 15:22   #6
Quote:
Andrija Darkovski kaže: Pogledaj post
Što se samog filma tiče spreman sam o njemu raspravljati do besvjesti...

ja nažalost ne mogu jer se ne sjećam pola toga, osim toga da je film izvrstan i da ga treba pogledati minimalno 3-4 puta, ali čim ga budem opet gledao, javim se na ovu adresu
Pacificist is offline  
Odgovori s citatom
Old 02.02.2008., 15:23   #7
i Kata u tom filmu nije jako lijepa, nego je jedna od najljepših pojava u filmu kao umjetnosti općenito
Pacificist is offline  
Odgovori s citatom
Old 05.02.2008., 11:47   #8
trebala bih film još jednom pogledati. nije mi baš najsvježiji u pamćenju, osim jedne stavke - Catherine Deneuve. Buñuel ju je odlično iskoristio, a još bolji okvir joj je dao Polanski u svome "Repulsion". njih dvojica vrlo su dobro prepoznali bazično zakočenu i hladnu glumicu vrlo ekonomičnih mogućnosti kada se radi o toploj strani ljubavi. ona odlično funkcionira kao seksualno disfunkcionalna osoba, a krajnje granice svojih glumačkih snaga dotaknula je i kao odlična Tristana.
Ljelja is offline  
Odgovori s citatom
Old 15.05.2009., 10:56   #9
Što mislite što je bilo u onoj kutijici koju joj je pokazao onaj kinez?
mr.c4 is offline  
Odgovori s citatom
Old 15.05.2009., 15:50   #10
Mislim da nikad necemo znati sto je bilo u kutijici.. mozda ni sam Bunuel nije znao. Mi bi sami trebali po nekim nasim stavovima trebali pretpostaviti sto je tu bilo. Cini mi se da nitko nije ulazio u sobu dok su oni tu bili, tako da nema veze sa nekom trecom osobom, zivom ili nezivom. Hmm.

Stvarno izvrstan film. Gledala sam ga jedan jedini put ima par mjeseci. Kraj je zapravo sretan i nadovezuje se na pocetak. Ona zvona od kocije. Izazak iz kome kao metafora izaska iz zivota lazi..
Mono* is offline  
Odgovori s citatom
Old 17.05.2009., 11:45   #11
usudio bih se reci - remek djelo. izuzetno poetican film, izmedzu sna i jave, pomalo (ne)namjerno nejasan ali stoga privlacan i mistican kao i sama Catharine Deneuve. jedan od onih filmova koji su obiljezili jednu epohu
Sansan is offline  
Odgovori s citatom
Old 21.04.2025., 14:56   #12
Nevjerojatno da je dvoje glavnih glumaca jos uvijek zivo.

Husson umro prije 5 godina u 95-oj.
IllegalArgument is offline  
Odgovori s citatom
Old 23.04.2025., 06:31   #13
Klasik !!!
Lego-las is online now  
Odgovori s citatom
Old 24.04.2025., 09:17   #14
iako nije ni blizu buñuelovim jacim/ludjim ostvarenjima, pamtim da je bio dobar.

gledat ce se opet
__________________
Always be closing.
593 is offline  
Odgovori s citatom
Old 24.04.2025., 14:40   #15


Ne sjeća se filma baš, ali pamti da nije blizu najboljim Bunuelovim

Ipak zna da je dobar pa će ga gledati opet.

Razina preseravanja na razini IT istaknutog forumaša.

Btw, Ljeporica dana je među njegovim najboljim filmovima. Doduše, u tu kategoriju spada ih bar deset
horatius is offline  
Odgovori s citatom
Odgovor



Kreni na podforum




Sva vremena su GMT +2. Trenutno vrijeme je: 18:23.